Foglalkozások bemutatása
Foglalkozások bemutatása | |||
FONTOS INFORMÁCIÓ A SZÜLŐKNEK: látható változást a gyermek viselkedésében kb. 6 hónap elteltével lehet érzékelni otthon is. Minden fejlesztés egy hosszabb, türelmesebb időszakot igényel. Egy-egy fejlődési szakasz kb 2-3 hónapot vesz igénybe a kisgyermekeknél. Ehhez egy héten lehetőleg kettő alkalommal érdemes ellátogatni a bizonyos foglalkozásokra. Elvünk, hogy kislépésekben haladva, a tanuláshoz szükséges optimális idő megadásával a gyermek egyéni sajátosságaihoz alkalmazkodva, a gyermek jóllétének figyelembe vételével alakítsuk ki hatékony terápiás eljárásainkat. | |||
Beszédindító mozgásterápia, kognitív fejlesztés, finommotorika fejlesztése | egyensúlyfejlesztése, memória fejlesztése (elsősorban rövidtávú)artikuláció fejlesztése, ajakizmok erősítése játékos feladatokkal, szem-kéz koordináció fejlesztése, tér orientációt fejlesztő játékos gyakorlatok kombinálva mozgáskoordináció fejlesztésével, nagyomozgás fejlesztése, szem-láb, szem -kéz-láb koordinálció fejlesztése, stb | ||
Beszédindító mozgásterápia, logopédiai fejlesztés, finommotorika fejlesztése | egyensúlyfejlesztése, artikuláció fejlesztése, ajakizmok erősítése játékos feladatokkal, memória fejlesztése, szókincsfejlesztés, alkotó fantázia fejlesztése, testséma fejlesztése, szem-kéz koordináció fejlesztése, tér orientációt fejlesztő játékos gyakorlatok kombinálva mozgáskoordináció fejlesztésével, nagyomozgás fejlesztése, szem-láb, szem -kéz-láb koordinálció fejlesztése, stb | ||
Beszédértés - észlelés fejlesztése | a fentieken felül: kifejezetten a beszédértés - észlelést fejlesztő gyakorlatok. Kognitív funkciók fejlesztése, mint a megfigyelés, gondolkodás, emlékezet. Vizuális észlelés-differenciálás, auditív észlelés - differenciálás, Komplex mozgásfejlesztés: nagymozgások - mozgáskoordináció - egyensúly játékos fejlesztése. | ||
Logopédia / diszlexia prevenció | A beszédközpont célzott irányú fejlesztése. Diszlexia prevenció 5 éves kortól minden megkésett beszédfejlődésű gyermek esetében. Diszlexia prevenciós vizsgálati eljárás/értékelés következtében kialakított, egyéni sajátosságokhoz alkalmazkodó fejlesztő terápia. | ||
Dévény torna | Speciális fogások rendszere, mely az izomzatra és az idegrendszeri szabályozásra egyaránt hatással van. A kezelés célja, a kontraktúra oldás, az izomhelyzet normalizálás, az idegrendszer direkt stimulálása. Egészen újszülött kortól. Alkalmazásával oldható a fennálló görcsös izomzat a test minden területén, amellyel a gyermek mozgásának optimális fejlődési feltételeit tudjuk megteremteni. | ||
Grand Up Kids | rengeteg játékos, mozgásfejlesztő gyakorlat eszközökkel, éneklés, mondókázás, lehetőség nyílik a gyerekek számára az önfeledt szaladgálásnak, a buborékok látványának, színes, égig röppenő kislabdáknak, szivárványos ejtőernyőnknek | ||
Koreografált tánc | 8 alkalom egy koreográfia, utána bemutató, jó hangulat, tudatos testnevelés | ||
Gyerek angol | 2 éves kortól kiscsoportos foglalkozás új vagy régi "kisdiákjaink" számára, munkafüzet segítségével, amely haza vihető | ||
Züm-Züm foglalkozások: játékos-táncos és részképesség fejlesztő | finommotorikus mozgásokat fejlesztő gyakorlatok (festés, ragasztás, stb), mozgásfejlesztő eszközökkel, ahol lehetőség nyílik a gyerekek számára az önfeledt szaladgálásnak, a buborékok látványának, színes, égig röppenő kislabdáknak, szivárványos ejtőernyőnknek | ||
Gyerek masszázs | 0 éves kortól gyerekek általános átmasszírozása, emésztést segítő gyakorlatok, alvást javító gyakorlatok | ||
Tanácsadás/szűrés | Szülők számára kialakított egyéni tanácsadás gyógypedagógustól. A gyermek állapotának változásáról való tájékoztatás, a szülőkben felmerülő kérdések megválaszolása, egyéb problémák megvitatása kellemes környezetben, maximális diszkréció mellett. |
A Züm-züm Bölcsőde fejlesztő pedagógiai részlege lehetőséget nyújt a szülőknek arra, hogy a fejlődésükben elmaradó gyermekeiket baráti, befogadó és szakmailag megfelelő környezetbe járathassák fejlesztésekre.
A fejlesztő óráim célja leginkább a fejlődési elmaradások behozása különböző játékos, ám de tanulságos foglalkozások keretei közt. A fejlesztési tervezeteket a gyermekek képességeihez, egyéni sajátosságaihoz igazodva írjuk meg. A fejlődésben elmaradó gyermekekre jellemző lehet a mozgásos ügyetlenség, egyensúlyzavar, mozgás összerendezettségének, végrehajtásának nehézsége. A mozgásfejlődés kihat a gyermek beszédfejlődésére is. Ennek következtében számos mozgásfejlődésben elmaradó gyermeknél diagnosztizálhatnak megkésett beszédfejlődést is. A fejlesztéseink leginkább ezeket a területeket célozzák meg a különböző korosztályoknak megfelelően.
2,5 – 3,5 éves korig:
- A gyermekeket leginkább csoportosan fejlesztjük. Fontosnak tartjuk a csoportos fejlesztést, mert a komplex mozgásos-beszédfejlesztő óra mellett a gyermekek szociális készségeit is fejlesztjük. A szociális készség fejlesztése óvodás korban is elengedhetetlen a későbbi beilleszkedés szempontjából. Igény szerint egyéni foglalkozást is tartunk.
Ekkor a foglalkozások célja leginkább a mozgáskoordináció, az egyensúlyérzék, finommozgás(kézügyesség, lábügyesség) fejlesztése. A mozgásos feladatok mellett beszédindító, beszédmegértést-észlelést fejlesztő játékokat is végzünk. Ebben a korban a mondókázás és az éneklés útján fejlesztjük a gyermeket. Szükséges megemlíteni, hogy a mondókázás, éneklés során még a mozgás és a beszédfejlesztésen kívül is hatunk különböző területekre: ilyenek a kognitív funkciók: az emlékezet, gondolkodás, figyelem.
4 – 6 éves korig:
- A foglalkozások egyénileg és csoportosan is hatékonyak. A gyermek állapotától, fejlesztési lehetőségeitől tesszük függővé, hogy egyénileg vagy csoportosan fejlesszük. Szükség szerint: logopédiai, mozgásfejlesztési vagy iskola előkészítő foglalkozásokat tartunk. Az iskola előkészítő foglalkozást 5-6 éves korig érdemes igénybe venni.
A 4. életév során diagnosztizálhatják a gyermeknél a megkésett beszédfejlődést. A diagnózis után lényeges, hogy a terápiát mielőbb elkezdjük. Órarendünkben olvasható, hogy diszlexia prevenciós terápiát is tartunk. A megkésett beszédfejlődésű gyermekeknél elengedhetetlen a diszlexia prevenciós terápia. A prevenció, azaz megelőzés csak addig vehető igénybe, amíg a gyermek óvodás. Érdemes megelőzni a problémát, hogy később ne legyenek gondjai a gyermeknek az iskolai teljesítményével, hiszen a diszlexia minden tantárgyban jelen lesz. A kudarcélmények az iskolai teljesítmény mellett kihatnak a gyermek társas kapcsolataira is.
A sajátos nevelési igényű, speciális fejlesztést igénylő, enyhe fokban sérült gyermekek fejlesztését, felzárkóztatását is vállaljuk.
A tanácsadásról:
A bölcsődei, óvodai tanácsadás a gyermekes szülőknek és/vagy azok hozzátartozóinak szól. A tanácsadás azoknak a szülőknek ajánlott, akiknek gyermekei hozzánk járnak fejlesztésre, foglalkozásokra. Ez egy lényeges pont, hiszen a hatékony tanácsadás úgy tud megvalósulni, ha megfelelően ismerjük az adott gyermeket, és látjuk a fejlesztések, foglalkozások során is. A tanácsadással mindenképp a szülők feladatát, gyermekük helyzetét szeretnénk segíteni. Szükséges esetenként összeülni megbeszélésre, mert a pedagógusaink hasznos tanácsokat, otthoni fejlesztési lehetőségeket tudnak nyújtani a szülők számára.
A tanácsadás menete:
A tanácsadást megelőzi a gyermek állapotának vizsgálata, amelybe beletartozik a szülőkkel való anamnézis felvétel, mozgás-beszédvizsgálat. A vizsgálat után a pedagógusok összeülnek és megbeszélik a gyermek fejlesztési lehetőségeit. Ezt követően el tudjuk kezdeni a gyermek állapotának megfelelő és leginkább hasznos fejlesztéseket. A fejlesztések után érdemes igénybe venni a közvetlen tanácsadást.
Legelőször a pedagógus tájékoztatja a szülőt a gyermek aktuális állapotáról, a fejlesztéseken elért eredményekről, a fejlesztés hatékonyságáról, a további fejlesztési lehetőségekről. A szülő ezt követően megoszthatja velünk a gondolatait, véleményét a fejlesztések során tapasztalt változásokról. A tanácsadás alkalmával a szülőkben felmerülő kérdéseket, probléma köröket bővebben átjárjuk, megoldást keresünk.
A szülőnek segítséget nyújtunk abban, hogy milyen feladatokat végezzen el otthon gyermekével. Fontos, hogy a feladatokat utasításnak megfelelően tartsák be. Az otthoni fejlesztés pluszban ráépül az órai fejlesztésekre. Így tud hatékonnyá válni. Nem bonyolult feladatokról van szó, igyekszünk a gyermek számára alig észrevehető, játékos formában megoldani.
A tanácsadást érdemes minden hónapban igénybe venni, amíg a gyermek fejlesztésekre jár.